04 April 2013

Berjuang bantu Palestin

23 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


logo tabung gaza

Tabung Kemanusiaan Gaza.
Palestin adalah bumi suci kerana di situlah terletaknya Masjidil Aqsa yang menjadi kiblat pertama umat Islam pada zaman Rasulullah SAW.
Namun, kesucian tanah suci itu dicabul Zionis durjana.
Kekejaman Israel dan sekutunya ke atas bumi Palestin sudah terakam dalam al-Quran.
Di bumi suci itu, seorang bapa keluar dari rumah dengan membawa senjata di tangan sambil menangis melihat keluarga tersayang. Air mata menitis kerana tahu bahawa itulah kali terakhir dia melihat isteri serta anaknya tersayang kerana sebentar lagi dia akan syahid menentang musuh ALLAH.

Si anak segera menarik tangan si ayah sambil menangis dan berkata, “Ayah, jangan tinggalkan saya dan mak. Siapa yang akan menjaga kami selepas ketiadaan ayah?”

Mendengar ucapan si anak, giliran ayah pula meratap sedih, lalu memeluk anaknya sambil berkata, “Kamu jagalah ibumu selepas ketiadaan ayah.”

“Ayah, mengapa saudara kita langsung tidak pedulikan kita? Mengapa mereka tidak selamatkan kita dan mengapa mereka sendiri berharap kepada musuh ALLAH untuk selamatkan kita?” Kata si anak sambil menangis.

Dapatkah kita bayangkan sekiranya kita berada di tempat mereka? Sedarilah bahawa apa yang umat Islam lakukan sekarang bukanlah apa yang diharapkan oleh semua pejuang dan bangsa di Palestin untuk selamatkan mereka, tapi apa yang mereka harapkan daripada kita adalah kita turut berjuang bersama mereka menentang musuh ALLAH SWT.

Bagaimana kita boleh berjuang bersama mereka? Dengan menghulur sumbangan ke Tabung Sinar-Gaza menerusi akaun tertera, kita dapat sama-sama membantu perjuangan mereka. Untuk keterangan lanjut, anda juga boleh menghubungi Sekretariat Sinar Harian di talian 03-51013888.

Sinar/-

Tiada ulasan: