17 April 2013

Calon: Macam mana BN Kelantan mahu perkasa Islam

6 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

KOTA BHARU: Hasrat dan janji Umno BN untuk memperkasakan Islam sekiranya diberi mandat oleh rakyat ternyata tidak menepati jika dilihat dari kredibiliti calon yang diumumkan parti itu semalam.


Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah, berkata hanya seorang sahaja yang benar-benar ustaz jika dilantik senarai pencalonan parti itu semalam.

“Kalau seorang amat tidak cukup, macam mana nak memperkasakan Islam,” ujarnya selepas mesyuarat Exco, di Kota Darulnaim hari ini.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Negeri, seterusnya berkata hasrat untuk memperkasakan Islam tidak akan berjaya sekiranya hanya seorang saja yang bergelar ustaz.

Ketika disebut media ada empat orang ustaz, sambil tersenyum beliau berkata “itu saya tak tahulah, sebab yang benar-benar ustaz dan saya kenal seorang sahaja,” ujarnya.

Mohd Amar seterusnya berpendapat ia tidak memberikan janji baru apabila melihat latar belakang calon BN tidak sama dengan kenyataan pimpinan negeri sebelum ini.

Berhubung dengan calon PAS, beliau tidak menafikan ada beberapa muka baru ditonjolkan sehingga mencapai hampir 30 peratus termasuk di Dun dan Parlimen.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: