11 April 2013

Isma tanding 8 kerusi Parlimen, 3 kerusi Dun bawah tiket Berjasa

30 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


KUALA LUMPUR - Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) menyenaraikan lapan calon untuk bertanding di lapan kerusi Parlimen dan tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) di atas tiket Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) pada Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang (PRU13).

Berjasa dalam kenyataannya hari ini berkata, calon yang tersenarai ialah Mohamad Ismail yang akan bertanding di Parlimen Subang dan Dun Kajang; Abdul Fisol Md Isa (Parlimen Alor Setar dan Dun Derga); dan Hamidi Abu Hassan (Parlimen Padang Serai dan Dun Gurun).

Calon lain ialah Abdul Halim Abdullah (Parlimen Seremban), Mohd Hazizi Ab Rahman (Parlimen Selayang), Shaharuzzaman Bistamam (Parlimen Tapah), Aminuddin Yahaya (Parlimen Wangsa Maju); dan Mohd Pathan Hussin (Parlimen Kapar).

"Berjasa menggesa pengundi menyokong sepenuhnya dan mengundi semua calon Berjasa untuk membolehkan Berjasa menjadi kuasa ketiga yang efektif dalam Parlimen," katanya.

Berjasa yang ditubuhkan pada 1977 sebagai parti alternatif kepada Pas yang telah memerintah Kelantan sejak lebih dua dekad. Ia menyertai pilihan raya umum kelima setahun kemudian.- Bernama

Tiada ulasan: