11 April 2013

Rahman Maidin calon PAS di Parlimen Tasik Gelugor

30  Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


PULAU PINANG: Tokoh korporat yang pernah memimpin kumpulan utama media negara, MRCB, Datuk Abdul Rahman Maidin(gambar) diumumkan sebagai calon PAS di Parlimen Tasik Gelugor.


Pemilihan Abdul Rahman telah diumumkan oleh Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Datuk Salleh Man di di perkarangan Markaz Besar PAS Pongsu Seribu sebentar tadi.

Rahman yang kini aktif membantu PAS dari segi mengujudkan imej yang baik dan mesra ekonomi dijangka bakal memberikan impak baru kepada penampilan PAS.

Beliau mengumumkan penyertaannya ke dalam PAS tahun lalu selepas sekian laman membantu PAS secara belakang tabir.

Dalam pengumuman itu, Salleh memaklumkan,  PAS Negeri Pulau Pinang akan bertanding enam kerusi DUN dan dua parlimen dengan mengemukakan dua muka baru daripada kalangan pemuda.

Mereka adalah Setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri,  Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamudden yang bertanding di Parlimen Kepala Batas manakala Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri,  Ustaz Yusni Mat Piah yang bertanding bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Sungai Acheh,  Nibung Tebal. 

Antara muka baru yang turut bertanding ialah Zahadi Mohd di Dun Sungai Dua dan Rosidi Husain di Penaga. 

Turut bertanding ialah calon Permatang Berangan,  Arshad Saleh dan Dun Bayan Lepas, Asnah Hashim di samping Salleh sendiri yang akan mempertahankan kerusi Permatang Pasir. 

Turut hadir ke program yang dipengerusikan Ketua Penerangan PAS Negeri,  Saudara Bukhori Ghazali itu ialah Timbalan-timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri dan Jawatankuasa Badan Perhubungannya PAS Negeri.

Harakahdaily/-

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan, rasa terkejut & sedih dgn keputusan PKR & PAS untuk meletakkan calon masing di DUN sg Acheh. Melemahkan kami yang bekerja di bawah.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa bijak sangat memilih calon yang baru saja masuk PAS...!!??? Tak ingat ke KHIANAT mereka yang telah BELOT selama ini??? Ramai dalam PAS boleh di ketengahkan, nak jugak amik bekas UMNO ni kenapa??????? PAS ni memang tak belaja dari kesilapan lampau.. SEDIH sungguh...!!! Dato' Salleh Man ni semacam nak kan KERAJAAN PERPADUAN je! Tak ingat ke Umno ni kaki FITNAH, RASUAH, hello Dato kuasa Dato' sebagai Timbalan KM janganlah ikut sedap sendiri, bermesyuarah lah wahai Dato' Salleh Man, jangan perasan rakyat sudah menyokong PR, Dato' sudah besar kepala...