02 Disember 2011

Himpunan UMNO , retorik dan lakonan untuk selamatkan kuasa menjelang pilihanraya.

6 Muharram 1433H. [MOD] -
KENYATAAN MEDIA

Semangat rasis yang disemarakkan oleh Umno di perhimpunan agungnya perlulah dibuang jauh-jauh kerana unsur ini tidak lebih dari mengundang kemusnahan terhadap negara.

Saya melihat kegelabahan pemimpin Umno yang dipamirkan serta mendapat liputan meluas dari media pengampu adalah tidak lebih dari retorik dan lakonan pemimpin Umno di pentas politik negara yang diulang bekali-kali untuk selamatkan kuasa menjelang pilihanraya.

Malah saya sangat terkejut dengan pemimpin wanitanya yang menyingsingkan lengan tangannya semasa berucap.

Dalam Perhimpunan Agung Umno, hakikatnya mereka sedang menanam kebencian terhadap orang Cina dan juga DAP selepas sokongan kaum itu jelas tidak memohak kepada BN dan MCA jelas telah ditolak oleh orang Cina.

Dalam masa yang sama sokongan orang India juga diharapkan kembali kepada BN dengan pelbagai cerita dan mengapi-apikan kononnya berlaku penghinaan kepada bangsa tersebut sedangkan siapakah yang sebenarnya yang menghina dan menkhianati orang India bila sekolah Tamil sudah hilang separuh jumlahnya selapas 54 tahun negara menyambut kemerdekaan.

Pada waktu sekarang, kegusaran Umno jelas menyerlah dan memuncak kerana mereka sudah hilang sokongan dari kaum cina dan India . Lalu gendang perkauman dipalu bagi mendapat sokongan orang Melayu.

Itupun saya beranggapan bahawa orang Melayu tidak semudahnya akan menyokong Umno kerana jasa dan pejalanan serta realiti apa yang berlaku di negara kita telah melakarkan bahawa Umnolah pengkhinat sebenar kepada agama , bangsa dan negara.

Melihat perkembangan tersebut diharapkan semoga parti umno cepat berkubur kerana mereka sudah tidak relevan lagi dipersada politik tanahair.

Jika kita boleh gambarkan di TV ,sebenarnya rancangan kartun upin ipinlah yang lebih relevan berbanding umno yang sudah ketandusan modal untuk berceloteh dengan kata-kata semangat mereka tidak lebih dari bahan yang berunsur mengarut.

Najib sudah palu gendang PRU13 dan menyatakan ia sudah semakin hampir, justeru ayuh pimpinan dan pendokong pakatan siap"tempur" untuk selamatkan negara dari pemimpin UMNO yang sedang belakon bagi meraih sokongan rakyat demi kuasa yang sudah berada di hujung usianya..

Putrajaya sudah pasti dalam gengaman PR jika usaha gigih secara berterusan dilakukan bagi menjatukan BN dan disulami dan disertakan bersama doa dan tawakkal kepada Allah SWT.

DRS. KHALIL IDHAM LIM
Parit Buntar, 2 Dis 2011

Tiada ulasan: