08 Mac 2012

Jeritan minta tolong selamatkan nyawa Baharun

15 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

JOHOR BAHRU – Jeritan meminta tolong seorang lelaki dari tingkat dua telah menyelamatkan nyawanya daripada menjadi mangsa kebakaran yang berlaku di Kampung Melayu Pandan, di sini kira-kira jam 9.40 pagi, semalam.

Jirannya, Rahmah Harun, 62, berkata, lelaki yang dikenali sebagai Baharun Bunari, 50-an, ketika kejadian sedang nyenyak tidur hanya terjaga selepas serpihan bumbung yang sedang terbakar menimpa kakinya.

Menurutnya, penduduk yang terdengar jeritan Baharun telah memecahkan pintu utama rumah sebelum bergegas ke tingkat atas untuk menyelamatkannya, selepas menyedari bahagian tingkat atas rumah sedang terbakar.

“Baharun telah dikejarkan ke Hospital Sultan Ismail (HSI) dengan ambulan selepas mengalami kecederaan di bahagian kaki kerana terkena serpihan bumbung terbakar.

“Dia ketika itu sedang tidur bersendirian kerana bekerja jam 11 pagi, manakala tiga lagi rakan serumah yang lain telah keluar bekerja,” katanya ketika ditemui media, di sini, semalam.

Sementara itu, pemilik rumah, Rothiyah Suparthi, 52, berkata, rumah itu pada asalnya dijadikan stor menyimpan kain selepas dia berpindah ke Kangkar, Tebrau.

Menurutnya, rumah itu diamanahkan kepada seorang kenalan tanpa sebarang bayaran yang kebetulan tidak mempunyai tempat tinggal untuk berteduh dan menjaga stok kain yang disimpan di situ.

Sinar Harian

Tiada ulasan: