08 Mac 2012

Kelibat Pak Din di Pasar Karat

15 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

GOMBAK – Kisah Pak Din yang menyihir sebuah keluarga hingga anak gadisnya dilarikan yang disiarkan akhbar ini Isnin lalu mendapat maklum balas ramai pihak.

Menurut mangsa Mohd Zin Mamat, 62, berkata, telefon bimbitnya menerima banyak panggilan daripada pembaca Sinar Harian serata pelosok tanah air bertanyakan tentang apa yang berlaku.

“Kebanyakan yang menghubungi bersimpati di atas apa yang berlaku ke atas keluarga saya malah ada yang memberi maklumat pernah terserempak dengan Pak Din dan anak saya Siti Maizurah sebelum ini di Pasar Karat, Kuala Lumpur dua minggu lalu,” katanya.

Menurutnya, pemanggil tersebut memberitahu dia yakin bahawa warga emas yang pernah ditemuinya bersama seorang wanita muda di kawasan itu serupa seperti gambar wajah Pak Din yang disiarkan akhbar ini.

“Saya juga ada terima panggilan daripada beberapa orang daripada Kelantan yang memberitahu kenal dan tahu aktiviti Pak Din yang suka memperdayakan orang namun mereka mengaku sudah lama tidak nampak kelibat orang tua sejak beberapa tahun lalu,” katanya.

Mohd Zin berkata, ada di antara pemanggil yang berhasrat mahu membantu dan akan datang ke rumah dalam waktu terdekat.

“Apapun kami hanya harap Siti Maizurah dapat kembali ke pangkuan kami sekeluarga satu hari nanti,” katanya.

Muka hadapan Sinar Harian 5 Mac lalu menyiarkan kisah sebuah keluarga yang berhabisan ratusan ribu ringgit akibat disihir selama empat tahun oleh seorang warga emas yang dikenali sebagai Pak Din.

Warga emas itu kemudiannya melarikan anak gadis keluarga itu yang kononnya sudah dinikahi secara ghaib bersaksikan malaikat selain mengakui dirinya setaraf Nabi Isa.

Sinar Harian

Tiada ulasan: