29 Mei 2012

Bertukang sebelum ditemui mati tergantung

8 Rejab 1433H. [MOD] -

KULIM - Seorang lelaki warga Myanmar berusia 26 tahun ditemui mati tergantung di bilik tengah di sebuah asrama di Taman Perak Indah, semalam.

Rakan serumah mangsa berkata, sejak kebelakangan ini mangsa sering kelihatan bersedih tetapi tidak menceritakan masalah dihadapi kepada sesiapa sebaliknya berdiam diri.

“Hari Ahad lalu kira-kira jam 3 pagi, saya terdengar dia bertukang di dalam biliknya.

"Saya pelik, pagi-pagi waktu orang semua tidur dia sibuk bertukang.

Jadi, saya suruh dia berhenti sebab apa yang dibuat itu mungkin akan menggangu jiran," katanya.

Dia berkata, ketika dia hendak keluar ke pekan Kulim pada jam 3 petang, dia terdengar mangsa bertukang sekali lagi di biliknya.

"Oleh kerana saya ada hal yang perlu dibereskan, jadi saya terus keluar dan balik semula ke asrama pada jam 4 petang.

"Apabila sampai di rumah saya terdengar mangsa memasang lagu dengan kuat.

Saya kemudiannya masuk ke dalam bilik mangsa dan menemuinya tergantung di dinding berdekatan pintu biliknya,” katanya.

Dia kemudiannya memaklumkan kejadian itu kepada jiran sebelum menghubungi polis.

Dari siasatan awal dijalankan mendapati mangsa telah memaku kabel besi di dinding biliknya.

Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke bilik Forensik Hospital Kulim. Polis mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.

Sinar Harian

Tiada ulasan: