29 Mei 2012

Euro 2012: England tiada harapan?

8 Rejab 1433H. [MOD] -

BEKAS jurulatih pasukan Perancis, Raymond Domenech mendakwa pasukan mereka akan mudah menewaskan skuad England pada aksi pertama pembukaan peringkat Kumpulan D, 11 Jun ini.

Pengendali berusia 60 tahun itu yang dipecat selepas kegagalan memalukan Perancis pada Piala Dunia 2010 menganggap skuad England tiada harapan untuk menjadi pesaing utama pada Euro 2012, sambil menganggap skuad kendalian Roy Hodgson itu langsung tiada kualiti.

“Saya memilih Perancis sebagai salah satu pasukan pilihan kali ini. Mereka akan menghadapi perlawanan pertama yang mudah iaitu bertemu England, pasukan yang tiada kualiti.

"Mungkin England akan layak sehingga ke separuh akhir sahaja, dan saya percaya para pemain England bakal menghadapi kesukaran untuk mencapai prestasi terbaik di Euro nanti,” kata Domenech.

Pada masa yang sama, pemain pertahanan Norway, Brede Hangeland juga meramalkan England bakal tewas pada perlawanan kedua mereka dengan Sweden berikutan faktor keletihan.

“Sweden memiliki peluang terbaik. Memang ia barisan terbaik England tetapi mereka tampak sedikit bermasalah selepas pemain mengharungi musim yang panjang," kata Hangeland.

Pada kejohanan Euro kali ini, England diundi dalam kumpulan D, dimana akan bertemu dengan Perancis pada 11 Jun, Sweden 16 Jun dan Ukraine 20 Jun.

Sinar Harian

Tiada ulasan: