21 Mei 2012

Warga emas maut dirempuh lori

29 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

FELDA TENANG - Seorang lelaki warga emas meninggal dunia apabila motosikal yang ditunggangnya bertembung dengan sebuah lori di Felda Tenang, dekat Hulu Besut petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang itu, mangsa, Wan Ya’Acob Wan Ismail, 65, maut di tempat kejadian akibat kecederaan di kepala dan beberapa anggota badan.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkat, kejadian berlaku apabila lori yang dipandu seorang lelaki 42 tahun datang dari arah Pasir Akar ke Felda Tenang melalui jalan sehala.

Menurutnya, motosikal yang ditunggang mangsa datang dari arah bertentangan dan telah memasuki laluan lori tersebut selepas mengambil selekoh pendek berhampiran tempat kejadian.

“Pemandu lori itu tidak sempat mengelak kerana jarak yang dekat menyebabkan pelanggaran berlaku secara berdepan dan mangsa tercampak sebelum maut di tempat kejadian,” katanya.

Kamaruddin berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Besut untuk bedah siasat.

Mangsa beralamat di Kampung Cawangan, Hulu Besut, tidak jauh dari lokasi kejadian.

Sementara itu polis yang menjalankan saringan air kencing terhadap pemandu lori tersebut mendapati dia positif dadah dan ditahan untuk siasatan lanjut.

Sinar Harian

Tiada ulasan: