29 Jun 2012

Barang kemas RM300,000 lesap

9 Syaaban 1433H. [MOD] -

IPOH – Dua beradik berputih mata apabila beg berisi barang kemas bernilai RM300,000 dilarikan oleh sekumpulan penjenayah ketika mereka sedang menukar tayar kereta di Jalan Sultan Azlan Shah di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 8.30 malam, dua beradik berkenaan dikatakan membeli pelbagai barang kemas di Tangkak, Johor sebelum memandu pulang ke arah Pulau Pinang.

Bagaimanapun singgah di Ipoh untuk berehat dan menjamu selera.

Mangsa menyedari kehilangan beg yang diletakkan di bahagian tempat duduk hadapan setelah mempercayai di curi oleh lelaki berusia 40-an yang sebelum itu memberhentikan kereta berhampiran dengan mereka.

Difahamkan, kumpulan terbabit mengetahui gerak geri mangsa dan mengetahui barang kemas bernilai tinggi yang dibawa dua beradik yang juga merupakan ahli perniagaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, pihaknya menerima laporan tersebut dan masih menjalankan siasatan dijalankan di bawah Akta 479 Kanun Keseksaan membabitkan kes curi.

“Setakat ini polis belum melihat rakaman litar tersembunyi (CCTV) daripada pemborong emas iaitu tempat mangsa membeli barang kemas berkenaan. Siasatan awal mendapati mangsa mengalami kerugian besar akibat kes cuti itu,” katanya.

Menurutnya, polis akan meneliti beberapa perkara membabitkan kejadian itu serta akan memanggil individu tertentu untuk ambil keterangan

Sinar Harian

Tiada ulasan: