28 Ogos 2012

Van terjunam dalam gaung

10 Syawal 1433H. [MOD] -

REMBAU – Hanya kerana terkejut melihat kemalangan dan cuba mengelak daripada melanggar kereta yang terlibat dalam kejadian itu, seorang lelaki berhadapan detik mencemaskan apabila van yang dipandunya terjunam ke dalam gaung sedalam 10 meter di Bukit Miku-Kampung Batu, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 6.45 petang itu, mangsa, Mohamad Ali Abdullah, 51, dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Linggi selepas menghadiri rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri rakannya di Bahau, Jempol.

Ali berkata, setibanya di tempat kejadian, dia ternampak dua kereta iaitu Proton Wira dan Perodua Alza terbabit dalam kemalangan sebelum cuba mengelak daripada melanggar kenderaan berkenaan.

“Namun, saya tidak menyangka tindakan saya itu menyebabkan van yang dipandu masuk ke dalam gaung sedalam 10 meter dan bernasib baik apabila orang ramai membantu mengeluarkan saya.

“Mujur saya tidak cedera dan ini merupakan kejadian pertama kali saya terbabit dalam kemalangan selama memandu sejak 30 tahun lalu,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, dekat sini, petang kelmarin.

Sinar Harian

Tiada ulasan: