16 April 2013

Mohon sistem pembesar suara

5 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


Mohon sistem pembesar suara
Menara masjid Felda Jengka 12 yang siap tiga minggu lalu dibina menggunakan dana daripada sumbangan orang ramai.
JENGKA12 - Menggunakan peruntukan sebanyak RM80,000 hasil kutipan dan derma orang ramai, sebuah menara masjid di tanah rancangan ini akhirnya siap dibina tiga minggu lalu.

Bagaimanapun, ia masih mengalami kekurangan dari segi kemudahan sistem pembesar suara.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Rancangan (JKKR), Kamaruddin Mohd Salleh berkata, pihaknya berharap pihak Felda dapat membantu menyediakan kemudahan itu.

"Menara masjid ini dibina hasil derma orang ramai, jadi kalau boleh kita minta pihak Felda pula salurkan peruntukan untuk memasang sistem pembesar suara yang lebih canggih sesuai dengan menara baru ini," katanya kepada Sinar Harian.

Kamaruddin dalam pada itu mengucapkan terima kasih kepada pihak yang menyumbang untuk pembinaan menara masjid berkenaan.

Katanya, hasil derma penduduk, pihaknya berjaya memperoleh kutipan kira-kira RM80,000, termasuk derma yang diberikan orang luar dan jemaah yang datang ke masjid itu sebanyak RM40,000.

"Kami tidak melantik mana-mana kontraktor, sebaliknya diserahkan kepada jemaah masjid ini sendiri untuk membina menara itu dan mereka dibayar upah.

“Pelan menara dibina berdasarkan contoh reka bentuk daripada menara masjid sekitar Maran,” katanya.

sinar/-

Tiada ulasan: