23 Februari 2012

Karnival Mahabbah Rasulullah 25 Feb

1 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 23 Feb: Akademi Belia Muslim Cemerlang (B'Muslim) akan menganjurkan Karnival Mahabbah Rasulullah s.a.w. pada hari Sabtu ini, 25 Februari di Padang Awam Kubang Gajah, Temerloh.

Karnival setengah hari yang akan bermula dari jam 8.00 pagi itu akan menjadi lebih menarik apabila turut dihadiri tokoh pendakwah dan ikon anak muda, Ustaz Azhar Idrus.

Penasihat program, Nurul Islam Mohamed Yusoff berkata, karnival tersebut akan dipenuhi dengan pelbagai aktiviti santai yang melibatkan kanak-kanak dan remaja.

“Selain pertandingan mewarna yang akan melibatkan kanak-kanak berumur 9 tahun ke bawah, kami juga akan mengadakan pertandingan azan dan bercerita yang melibatkan para pelajar yang berumur 12 tahun ke bawah," katanya ketika dihubungi Harakahdaily, di sini, hari ini.

Sempena karnival itu, menurutnya, pihak penganjur akan turut melancarkan kelab basikal fixie Temerloh menerusi program khusus yang telah disusun.

“Program ilmiah akan bermula dengan solat Dhuha diikuti Kuliah Dhuha Perdana oleh Ustaz Nasruddin Hassan dan seterusnya sesi Soal Jawab Permasalahan Agama dengan Ustaz Azhar Idrus,” tambahnya.

Sehubungan itu, pihaknya menjemput semua pihak khususnya golongan muda hadir ke karnival tersebut bagi bersama-sama mendapatkan manfaatnya.

Orang ramai khususnya golongan muda yang ingin menyertainya dialu-alukan datang lebih awal bagi memudahkan pihak penganjur melaksanakan acara-acara yang telah disusun.

Selain itu, mereka juga diminta membawa bersama sejadah untuk keperluan mendirikan solat dan tikar untuk dijadikan alas tempat duduk.

Harakah Daily

Tiada ulasan: