09 Mac 2012

Muslimat usahaRM800 sebulan bantu imam Hoslan

16 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 9 Mac: Selain Pemuda PAS, Dewan Muslimat PAS juga akan membantu keluarga imam Hoslan Hussin yang dihukum penjara setahun atas kesalahan menghina mahkamah berikutan tindakannya melemparkan selipar ke arah panel hakim.

Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat Siti Zailah Mohd Yussuf berkata, dewan itu akan cuba memberikan sumbangan tetap sebayak RM800 sebulan kepada keluarga Hoslan.

"Kita insyaAllah akan beri sumbangan tetap sebanyak RM800 sebulan kepada keluarganya.

"Kita harap sumbangan ini dapat meringankan beban keluarganya khususnya untuk keperluan isteri dan anak-anaknya," katanya yang juga ahli parlimen Rantau Panjang kepada Harakahdaily.

Beliau juga menyeru pihak yang perihatin agar bersama dewan muslimat untuk bersama-sama menghulurkan bantuan kepada keluarga Hoslan sehingga imam itu dibebaskan .

Semalam, Mahkamah Persekutuan menjatuhkan hukuman penjara setahun ke atas Hoslan.

Biarpun menyesal atas keterlanjuran itu, Hakim Besar Malaya, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin ketika menyampaikan hukuman berkata, penjara setahun adalah hukuman setimpal ke atas Hoslan.

Sementara itu, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, Riduan Mohd Nor berkata, dewan itu mensasarkan RM20,000 kutipan derma bagi membantu keluarga Hoslan.

Sumbangan itu katanya akan dibuat berterusan sehingga Hoslan dikeluarkan daripada penjara.

"Kita beri bantuan ini bukan kerana dia imam tetapi atas dasar kemanusiaan.

"Bantuan ini bagi menjaga kebajikan anak-anaknya. Dia mempunyai anak-anak yang ramai, masih kecil dan bersekolah," katanya dipetik Malaysiakini.

Riduan turut menyeru kepada semua Pemuda PAS agar dapat bersama membantu keluarga Hoslan bagi meringankan beban isterinya.

Harakah Daily

2 ulasan:

acop Melaka/Phg berkata...

Alhamdulillah..kita bantukan keluarga Imam ini kerana dizalimkan. Bantuan kita umpama membalingkan kasut2 kpd muka2 yang zalim tersebut..sedetik masa penzalim tersebut kan terasa tapak kasut dimuka mereka.

Tanpa Nama berkata...

alhmdulillah..rebut peluang ini utk pencen kubur