09 Mac 2012

NS Betaria enggan menyerah

16 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

BERSEDIA untuk memberikan saingan kepada Lions XII esok, NS Betaria FC enggan menyerah kalah meskipun ada yang menganggap skuad kendalian Azuan Zain itu hanya sekadar pasukan belasahan.

Mengakui berdepan masalah menyesuaikan diri de­ngan keadaan padang di Stadium Jalan Besar, Singapura berikutan pertama kali beraksi di negara jiran itu nanti, Azuan bagaimanapun tetap memberikan kepercayaan penuh kepada anak didiknya.

“Masalah keadaan rumput tiruan bukan lagi alasan utama memandangkan sudah ada pasukan yang berjaya menewaskan tuan rumah di padang sama, meskipun menghadapi kesukaran.

“Kalah atau menang bukan perkara utama, sebaliknya apa yang penting sekarang, pemain perlu memberikan aksi terbaik. Biar kalah dalam keadaan bermaruah dan jangan terlalu menghormati pihak lawan,” katanya yang melihat sikap terlalu menghormati boleh menjadikan pasukannya lemah semangat, sekali gus menjejaskan persembahan serta taktikal yang diatur.

Dalam masa sama, berpuas hati dengan persembahan pemain termasuk dua tonggak pemain importnya yang menunjukkan perkembangan positif, jurulatih berpengalaman yang mengendalikan skuad Johor FC musim lalu ini tetap berharap kejayaan memihak kepada pasukannya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: