11 Mei 2012

Gempar panggilan bom palsu

19 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

SEREMBAN – Sebuah hospital swasta, di sini, gempar apabila menerima satu panggilan bom palsu, pagi semalam.

Seorang jurucakap hospital berkenaan­ berkata, seorang lelaki yang tidak dikenali menghubungi talian kecemasan kira-kira jam 11 pagi dan mendakwa terdapat bom di kawasan itu.

Menurutnya, sebagai langkah keselamatan pihak hospital menghubungi pihak polis sebelum mengarahkan sebahagian pesakit dan kakitangan untuk mengosongkan bangunan.

“Selepas beberapa jam pihak polis melakukan pemeriksaan, kita dimaklumkan bahawa tiada sebarang objek mencurigakan ditemui dan semua urusan hospital diteruskan seperti biasa.

“Kita berasa kesal dengan tindakan individu yang tidak bertanggungjawab ini kerana ia boleh menjejaskan operasi­ hospital dan mengganggu pesakit,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamarudin yang mengesahkan perkara berkenaan berkata, pihaknya sedang mengesan individu yang membuat panggilan palsu tersebut.

Katanya, satu unit pemusnah bom dari Ibu Pejabat Kontinjen negeri dikejarkan ke lokasi kejadian sebaik menerima laporan dari hospital berkenaan.

“Selepas melakukan pemeriksaan secara terperinci di setiap bangunan, kita dapati panggilan berkenaan adalah palsu.

“Kita akan mengesan individu yang bertanggungjawab membuat panggilan itu,” katanya.

Agency

Tiada ulasan: