11 Mei 2012

‘Pembunuh gergasi’ ikrar perang!

19 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

PERTEMBUNGAN panas hari ini di antara Sime Darby menentang Pahang pasti dinantikan peminat bola sepak tanah air yang bersaing hebat dalam Liga Perdana.

Bagaikan perlawanan kalah mati, Sime Darby enggan keciciran mata dan mahu memanfaatkan setiap genap peluang untuk mengubah nasib pasukan yang kini menduduki tangga ketiga Liga Perdana di belakang anak buah kendalian Dollah Salleh.

Bukan mahu mendabik dada, jurulatih Ismail Zakaria menyifatkan perlawanan tersebut sebagai turning point untuk pasukan sama ada berpeluang bergelar juara atau tempat kedua bagi memastikan misi ke Liga Super musim depan tercapai.

“Pemain perlu berjuang habis-habisan dan memastikan kemenangan kerana dua pasukan teratas liga termasuk Angkatan Tentera Malaysia (ATM) adalah penghalang utama kami di liga,” katanya yang mengakui persiapan rapi dilakukan untuk perlawanan hari ini dan bertemu ATM pada 14 Mei ini.

Mengakui tertekan dengan gelaran ‘pembunuh gergasi’, beliau mahu pemain melupakan seketika saingan akhir Piala FA dan menumpukan fokus terhadap Liga Perdana bagi memburu tempat ke lebih tinggi.

“Bebanan makin dirasai apabila ramai pihak mula menaruh kepercayaan dan mengharapkan kemenangan, sebab itu kami lebih selesa dengan status pasukan underdog,” katanya.

Bakal menurunkan Patrick Ronaldinho untuk mengetuai jentera serangan yang bergandingan dengan Yusof Zainal Abidin, beliau yakin barisan penyudahnya mampu kembali ke landasan sebenar untuk mengggugat benteng pertahanan Pahang.

Sinar Harian

Tiada ulasan: