31 Mei 2012

Lelaki kurang siuman depan rumah

10 Rejab 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU - Seorang lelaki yang dipercayai kurang siuman dijumpai seorang penduduk di Cabang Tiga Pengkalan Chepa di sini malam kelmarin berlegarlegar di dalam kawasan rumahnya ketika hujan.

Lelaki terbabit yang berusia separuh abad dikatakan cuba berteduh daripada hujan, namun tindakan warga emas itu mengundang rasa takut dalam kalangan penghuni rumah itu.

Tuan rumah terbabit, Zainab Mahmud, 60 berkata, kehadiran lelaki itu hanya disedari apabila menantunya baru pulang dari tempat kerja kira-kira jam 7 malam.

“Saya terkejut melihat kelibat lelaki itu berlegar-legar dalam kawasan rumah ketika membuka pintu rumah. Selepas itu saya suruh menantu saya, menegur lelaki terbabit yang ketika itu sedang duduk di atas buai dalam kawasan rumah,” katanya.

Menurutnya, lelaki terbabit bercakap dalam pertuturan yang tidak jelas dan menyebabkan mereka kebingungan.

“Walaupun dia tidak menimbulkan kekecohan namun saya merasa kurang selesa atas kehadirannya. Ekoran keengganannya keluar dari kawasan rumah, kami memanggil polis bagi membawa lelaki itu keluar,” katanya.

Zainab berkata, anggota polis yang bertindak cepat kemudian membawa lelaki terbabit keluar dari rumah.

“Saya harap agar pihak berkuasa dapat menjalankan rondaan yang kerap di kawasan persekitaran bagi menjamin keselamatan penduduk setempat,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: