31 Mei 2012

PAS hulur sumbangan 9 pelajar ditarik biasiswa

10 Rejab 1433H. [MOD] -

MESIR: Dalam kunjungan singkat sempena menjadi pemerhati Pilihanraya Presiden Mesir minggu ini, Penolong Setiausaha Agong PAS, Dr. Syed Azman Syed Ahmad sekali lagi telah berkesempatan bertemu sembilan pelajar Terengganu yang ditarik biasiswa mereka.

Bisiswa Yayasan Terengganu mereka sebelum ini ditarik oleh kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said ekoran terlibat dalam himpunan Bersih 2.0 di Kota Kairo pada awal tahun lepas.

Dalam majlis ringkas bagi meraikan kesembilan pelajar tersebut di sebuah restoran di tengah-tengah kota Kairo, Syed Azman turut menyampaikan sedikit bantuan kepada pelajar-pelajar yang teranaiya itu bagi pihak seluruh kepimpinan PAS Pusat.

"Bagi pihak PAS Kita melahirkan rasa simpati kita kepada semua pelajar yang terlibat.

"Kita melihat tindakan zalim ini lebih bermotifkan campurtangan politik pemimpin Umno Terengganu sendiri," katanya.

Beliau dalam pada itu turut memberi jaminan bahawa Pakatan Rakyat akan memastkan nasib mereka terbela jika Terengganu berjaya mentadbir kembali negeri itu pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Beliau juga menyeru agar pelajar-pelajar yang di tarik biasiswa ini terus bersabar menghadapi ujian besar ini serta terus memberi tumpuan sepenuhnya kepada pelajaran mereka di Mesir.

Tekanan dan bantahan terhadap kerajaan Terengganu katanya akan terus dilakukan bagi mengembalikan hak pelajar terbabit.

Harakah Daily

Tiada ulasan: