06 Julai 2012

EPL: Persie tinggalkan Arsenal

16 Syaaban 1433H. [MOD] -

PENYERANG sensasi Arsenal, Robin Van Persie yang menjadi rebutan beberapa kelab ternama bola sepak Inggeris akhirnya membuat keputusan untuk tidak meneruskan karier bersama Arsenal, musim depan.

Dalam satu kenyataan rasmi di laman webnya, beliau berkata, keputusan itu dibuat setelah pertimbangan sewajarnya dan sebarang perkembangan lanjut akan dimaklumkan kemudian selepas berbincang dengan Ketua Eksekutif, Ivan Gazidi.

"Saya fikirkan mengenai keputusan ini semasak-masaknya untuk tidak menyambung kontrak bersama Arsenal. Anda berhak untuk tidak bersetuju mengenai apa yang saya lakukan dan saya menghormati segala pandangan yang diberikan.

"Apa pun terjadi, saya tetap berbangga bersama kelab ini selama lapan tahun. Saya sayangkan kelab dan penyokong di sini kerana tempat saya membesar dan menjadi pemain bola sepak seperti hari ini," katanya.

Van Persie yang memasuki musim terakhir kontraknya yang bernilai £80,000 (RM246,000) seminggu bersama Gunners kini menjadi taruhan juara Liga Perdana Inggeris, Manchester City yang sedang berusaha mendapatkan bintang Belanda itu dengan tawaran £20 juta (RM99.2 juta).

Sinar Harian

Tiada ulasan: