06 Julai 2012

Liga Super: Azraai tagih khidmat Owana

16 Syaaban 1433H. [MOD] -

NEGERI Sembilan menagih khidmat penyerang berbisanya, Jean Emmanuel Effa Owona untuk menggugat benteng pertahanan Kedah di Stadium Darul Aman, malam ini.

Tekad untuk melakukan kebangkitan selepas mengalami dua kekalahan berturut-turut, jurulatih, Mohd Azraai Khor Abdullah berkata, kehadiran semula Owona yang menyuntik semangat pasukan untuk menebus maruah yang tercalar sebelum ini.

"Saya yakin dengan kembalinya momentum serangan termasuk Ahmad Shakir Ali mampu membantu kami untuk mencipta kemenangan di laman lawan," katanya yang telah menasihatkan Owona supaya dapat mengawal emosi supaya insiden digantung perlawanan tidak berulang.

Bukan mahu mendabik dada, Azraai yang juga bekas pengendali skuad Kenari berkata, anak buahnya juga perlu memanfaatkan peluang dengan situasi pasukan Kedah yang masih tercari-cari rentak dalam perlawanan.

"Saya mahu mereka kekal fokus dan disiplin yang tinggi kerana kalau boleh saya mahu perlawanan selesai dalam 90 minit dan tidak pulang dengan tangan kosong.

"Namun, kami masih perlu berwaspada terutama dengan ketua pasukan mereka, Baddrol Bakhtiar, penyerang Mohd Khyril Muhymeen Zambri, Faizal Abu Bakar dan pemain import, Safi Al- Fatah," katanya.

Untuk rekod, skuad Hoben Jang Hoben kini menghuni tangga keenam dengan 33 mata, manakala skuad kendali Wan Jamak Wan Hassan di kedudukan ke-12 dengan 25 mata dalam carta Liga Super setakat ini.

Sinar Harian

Tiada ulasan: