13 Julai 2012

PAS Perak rai 6 ikon ahli baru

23 Syaaban 1433H. [MOD] -

IPOH: PAS Perak melalui Lajnah Penerangannya mengambil inisiatif untuk meraikan ikon-ikon dan ahli baru PAS dari kalangan bekas pegawai tinggi kerajaan.

( Bekas Pengarah Pelajaran Datuk Adnan [berbaju hijau] berbual dengan hadirin yang hadir)

Hi-Tea bersama Ikon Ahli Baru PAS ini telah diadakan di Hotel Hillcity, Ipoh pada 7 Julai lalu dan telah dihadiri oleh lebih 500 hadirin.

Tetamu istimewa dalam program tersebut ialah Timbalan Presiden PAS, Haji Mohammad Sabu, Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Haji Abdul Wahid Endut, Mantan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin dan pimpinan PAS Negeri.

Ramai bekas pegawai tinggi kerajaan telah menghadiri program yang julung kali diadakan ini termasuklah Bekas Pengarah Pelajaran Negeri, Datuk Adnan Ibrahim, Bekas OCPD Slim River, Haji Abdullah Omar, Bekas pegawai tinggi TLDM, Laksamana Pertama (B) Mohamad Imran Abd Hamid, bekas Ketua Jemaah Nazir Kementerian Pelajaran Malaysia, Tuan Haji Ahmad Zabidi Shamsuddin dan ramai lagi.

Pelakun yang terkenal dengan watak Lefternan Adnan, Hairie Othman bersama Leman Raja Lawak turut hadir memeriahkan majlis.

Lebih memeranjatkan lagi ialah kehadiran Bekas Setiausaha Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak , Abdullah Antong Sabri yang pernah dilanda kontroversi apabila dilihat menjadi alat Barisan Nasional untuk merampas kerajaan negeri Perak suatu ketika dahulu.

Abdullah Antong yang turut berucap berkata, kehadirannya ke program tersebut untuk menzahirkan sokongannya terhadap PAS dan Pakatan Rakyat.

Ujarnya, Pakatan Rakyat sangat berbeza dan jauh lebih baik daripada BN yang semakin tidak releven dan ianya telah dibuktikan di zaman pemerintahan Pakatan Rakyat walaupun hanya sempat memerintah selama 11 bulan.

Beliau katanya masih merasai roh pemerintahan Pakatan Rakyat Perak yang dipimpin oleh Dato’ Seri Nizar Jamaluddin.

Harakah Daily

Tiada ulasan: