19 April 2013

Samun kerana mahu beli lampin anak

8 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria

Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria
KAMPUNG RAJA - Polis memberkas seorang lelaki yang disyaki terlibat dalam kes samun bersenjata di sebuah pasar raya di Bandar Jertih 11 April lalu dalam serbuan di sebuah rumah di Kampung Teluk Kemunting, Bachok Kelantan, kelmarin.

Suspek berusia 27 tahun dari Kampung Pak Sik, Keruak Hulu Besut itu bersembunyi di Bachok selepas menyedari diburu polis.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, suspek ditahan pada jam 10 malam dalam satu serbuan yang diketuai Inspektor Zuraidi Semail.

Menurutnya, dalam siasatan awal suspek memberitahu dia menyamun di pasar raya itu untuk membeli lampin anaknya yang masih kecil dan sebahagian wang itu dipercayai untuk membeli dadah.

“Polis turut merampas wang RM10 dalam pokek suspek dipercayai hasil samun, manakala suspek turut menunjukkan kepada polis tempat dia menyembunyikan pistol tiruan yang disyaki digunakan untuk menyamun di rumahnya dekat Kampung Pak Sik,” katanya.

Kamaruddin berkata, polis merampas pistol pemetik api berwarna perak itu dan menahan suspek untuk siasatan lanjut.

Menurutnya lagi, pada 11 April lalu seorang jurujual sebuah pasar raya borong dekat Jalan Pasir Akar membuat laporan pasar raya tersebut disamun seorang lelaki.

Suspek mengarahkan jurujual menyerahkan wang sebanyak RM200 yang berada di kaunter jualan.

Suspek juga didakwa mengangkat bajunya dan menunjukkan senjata yang menyerupai pistol berwarna perak di pinggangnya sebelum melarikan diri dengan sebuah motosikal.

Sinar/-

Tiada ulasan: