02 Mei 2013

Ungkapan petanda maut

21 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

Ungkapan petanda maut

Keadaan kereta mangsa yang remuk dan tersangkut pada tiang berkenaan. Foto: Ihsan PDRM Ibu Pejabat Polis Daerah Kulaijaya
Ungkapan petanda maut

Ahli keluarga yang berada di HSA tidak dapat menahan sebak.
KULAIJAYA - Salah seorang mangsa kemalangan maut R Gita, 42, pernah menghubungi adik ipar dan memberitahu Masai adalah destinasi terakhirnya, sebelum dia bersama empat lagi ahli keluarga kemalangan, semalam.

Dalam kejadian itu, lima sekeluarga maut, manakala seorang lagi cedera parah apabila kenderaan dinaiki enam beranak terbabas di Kilometer 17.9 Lebuhraya Utara-Selatan (menghala utara), kira-kira 750 meter dari susur keluar ke Kulaijaya, am 4 petang.

Mangsa yang maut dikenali P Pavai, 65; dua menantunya, R Selvamani, 46; dan dua cucu, G Vikneswaran, 19 dan A Akash, 7, manakala seorang lagi cucunya, G Vinithaa,16, cedera parah.

Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Superintendan Zulkefly Yahya berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila kereta Honda Accord yang dipandu Vikneswaran hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh tiang papan tanda arah.

“Kesemua mangsa dalam perjalanan pulang ke rumah di Taman Putri, di sini selepas mengunjungi rumah ibadat di Masai. Bagaimanapun, kenderaan mereka terbabas dan melanggar tiang papan tanda arah berhampiran susur masuk ke Kulaijaya.

“Akibat kemalangan itu, empat mangsa mati di tempat kejadian sementara seorang lagi iaitu Pavai meninggal dunia ketika dalam perjalanan menuju ke Hospital Kulaijaya,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Zulkefly berkata, kesemua yang terbunuh dihantar ke Unit Forensik Hospital Kulaijaya untuk dibedah siasat, manakala mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru untuk rawatan lanjut.

“Polis kini sedang melakukan siasatan bagi menyiasat punca sebenar kemalangan itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat diminta melaporkannya di mana-mana balai polis berhampiran atau  hubungi cawangan trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kulaijaya di talian 07-6632222,” katanya.

Sementara itu, G Vinesa, 18, yang kehilangannya ibunya (Gita) dan neneknya (Pavai) berkata, kali terakhir dia berjumpa dengan ibunya kira-kira jam 10 pagi hari ini (semalam) di kediaman mereka di Jalan Kemuliaan, Taman Universiti, Skudai.

“Saya sepatutnya mengikut ibu dan abang (Vikneswaran) ke kuil di Masai kerana pada setiap 1 Mei, ibu akan bersembahyang di situ. Bagaimanapun, saya diajak oleh rakan untuk keluar bersiar sempena cuti umum.

“Ibu tak menunjukkan sebarang perubahan, tetapi minta saya pulang ke rumah lebih awal sebelum mereka semua sampai ke rumah,” katanya ketika ditemui di Rumah Mayat, Hospital Temenggung Seri Maharaja Tun Ibrahim, semalam.

Beliau berkata, adik perempuan kepada ayahnya, M Gunasegaran, 48, yang dikenali M Shanti berusia 40-an ada dihubungi ibunya, Gita yang mengatakan bahawa dia tidak akan pulang ke rumah dan mengatakan Masai merupakan destinasi terakhirnya.

“Tidak sangka, ia menjadi petanda dia bersama ahli yang keluarga pergi buat selama-lamanya dan saya begitu kerana kehilangan lima ahli keluarga serentak,” katanya.

Sinar/-

Tiada ulasan: