04 Januari 2012

Cukur rambut untuk elak dikenali

10 Safar 1433H. [MOD] -

GEORGETOWN - Taktik seorang lelaki yang mencukur rambutnya untuk mengelak daripada dikesan, tidak berjaya apabila ditahan polis tengah malam tadi di Pasar Jelutong.

Lelaki itu yang dipercayai mendera anak perempuannya berusia enam tahun tiga hari lalu,hanya berjaya menyembunyikan diri hampir 24 jam sebelum dikesan pihak berkuasa.

Suspek berusia 49 tahun itu dipercayai sedang menunggang motosikal apabila ditahan dengan bantuan tiga anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) ketika cuba melarikan diri setelah terserempak dengan anggota polis.

Ketua Polis Dearah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata suspek ditahan kira-kira jam 12.45 tengah malam dan sudah mencukur rambutnya agar sukar dikenali.

"Suspek pada mulanya enggan turun dari motosikalnya cuba meloloskan diri tetapi dapat ditahan walaupun cuba mengasari mereka.

"Lelaki itu kemudian dibawa ke Balai Polis Jelutong untuk soal siasat. Dia direman hari ini ,"katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Jaafar melawat mangsa dera yang kini drawat di Hospital Pulau Pinang (HPP).

Abdul Rahim yang turut diiringi Kong Meng berkata, masyarakat perlu memainkan peranan bagi memastikan tiada lagi kanak-kanak menjadi mangsa dera.

“Jiran tetangga perlu melaporkan dengan segera jika mendapati ada kanak-kanak didera atau mungkin didera di kawasan perumahan mereka agar polis dapat mengambil langkah lanjut,” katanya.

Beliau turut menyampaikan hamper kepada mangsa sempena Tahun Baru Cina yang akan menjelang tidak lama lagi.

Menurutnya, bapa kanak-kanak itu sudah direman empat hari kerana memukul dan mengurung anak perempuannya itu.

“Kita sudah mendapat perintah reman dari mahkamah dan polis akan menjalankan siasatan lanjut,” katanya.

Dalam perkembangan sama, mangsa itu kelihatan ceria di samping ibunya walaupun masih dirawat di HPP.

Sinar Harian

Tiada ulasan: