04 Januari 2012

Wanita PKR: Sharizat tak layak komen kempen 901

10 Safar 1433H. [MOD] -

PETALING JAYA - Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin berkata Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak layak mengeluarkan komen mahupun kenyataan berhubung kempen Bebaskan Anwar 901.

Zuraida mendakwa oleh kerana Shahrizat masih diselubungi kontroversi berkaitan Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) kendalian keluarganya, Ketua Wanita Umno itu tidak wajar mengeluarkan sebarang pendapat yang boleh menjejaskan dirinya sendiri.

“Sharizat tak perlulah memberi apa-apa kenyataan mengenai Kempen 901 ini kerana dia sendiri pun masih terbabit dengan isu NFC," kata beliau pada sidang media di sini hari ini.

Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang berkata kempen tersebut bertujuan mempertahankan pemimpin yang telah difitnah oleh pihak yang tidak bertanggunjawab.

Kempen itu yang mendapat reaksi berbelah bahagi setakat dengan ada yang mengecan diadakan menjelang keputusan Mahkmah Tinggi Kuala Lumpur berhubung kes liwat dihadapi Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sehubungan itu tambah Zuraida, pihaknya tidak menghalang ibu bapa yang ingin membawa anak-anak mereka ke perhimpunan itu bagi memberi sokongan kepada Anwar yang juga Ketua Umum Pakatan Rakyat.

Menurut Zuraida, pihaknya tidak menghalang, namun ia bergantung pada kebijaksanaan ibu bapa untuk mengawasi keselamatan anak-anak mereka seandainya terjadi provokasi sengaja ditimbulkan oleh mana-mana pihak yang tidak bertanggungjawab.

“Ini perhimpunan aman dan tiada undang-undang yang mengatakan anak-anak dilarang datang mahupun sebaliknya, tetapi ibu bapa kena pandai jaga anak mereka semasa perhimpunan tersebut,” katanya sambil menambah akan menggerakkan 50 peratus ahli Wanita PKR agar menyertai perhimpuanan tersebut.

Sinar Harian

Tiada ulasan: