25 Januari 2012

Misteri bau busuk terjawab

1 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU - Misteri bau busuk di sebuah rumah di Kampung Gok Kapur, Jalan Pantai Cahaya Bulan di sini terjawab, apabila mayat seorang warga emas ditemui dalam keadaan terbaring oleh jirannya, malam kelmarin.

Saksi terbabit, Mohd Khairul Azwan Anwar, 19, berkata selepas pulang bersiar-siar dengan rakannya, dia singgah ke rumah mangsa, Mohd Nor Senik, 60, untuk melawat sebelum memberi salam dan memanggil mangsa.

Beliau berkata, selepas hairan panggilan tidak dijawab, remaja terbabit pergi ke bilik mangsa yang berada di bawah rumah dan terhidu bau busuk selain melihat lalat keluar dari bawah pintu bilik mangsa.

”Biasanya arwah akan menyahut dengan sekali panggilan saja namun saya pelik selepas beberapa kali memanggil tidak kedengaran suaranya dan saya meluru ke bilik dan terhidu bau busuk selain ada lalat yang keluar dari bawah pintu biliknya.

”Saya intai arwah melalui tingkap dan melihat dia terbaring seperti orang sudah meninggal dan bergegas meminta bantuan rakan untuk membuka pintu dan sebelum laporan di Balai Polis Kota Bharu,” katanya.

Mohd Khairul Azwan berkata, kali terakhir dia melihat lelaki berkenaan berjalan di sekitar kampung pada Khamis lalu dan tidak menyangka arwah yang dikenali dengan panggilan Abang Li itu di kampung berkenaan meninggal dunia seorang diri di biliknya.

Mengikut jirannya itu, arwah tinggal seorang diri di rumah terbabit sejak 15 tahun lalu dan bekerja di sebuah kilang batik berdekatan rumahnya selepas berpisah dengan isteri dan anaknya.

“Saya masih tidak percaya dia mati dalam keadaan terbabit kerana semasa terserempak dengannya Khamis lalu arwah nampak sihat,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata mengesahkan menerima laporan berhubung penemuan mayat terbabit dan mangsa dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab (HRPZ) II untuk dibedah siasat.

”Pihak kami masih menunggu keputusan bedah siasat dari Unit Forensik, namun kami percaya punca kematian mangsa tiada unsur jenayah dan orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menghubungi pihak berkuasa,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: