28 Mac 2012

Polis serbu premis hiburan tanpa lesen

5 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

GEORGE TOWN -- Sebuah pusat hiburan yang beroperasi tanpa lesen di Komtar Walk, Jalan Ria di sini disita dalam operasi mencegah jenayah di sekitar bandar ini lewat malam tadi.

Polis turut menahan enam lelaki dan empat wanita berumur antara 20 hingga 46 tahun, dan kesemua mereka dibebaskan selepas diambil keterangan.

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Gan Kong Meng berkata pusat hiburan yang dipercayai beroperasi sejak beberapa bulan lepas itu telah beberapa kali diserbu dan pemiliknya juga telah diberi amaran.

"Bekalan elektrik dan air ke premis itu dipotong berkuatkuasa serta merta," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas Ops Cegah Jenayah Bersepadu yang bermula pada pukul 10 malam hingga 1 pagi.

Sementara itu, polis ingin mencari seorang lelaki berusia 50-an bagi membantu siasatan kes menikam peniaga ayam di Relau, Bayan Lepas Isnin lepas.

"Kami telah memanggil beberapa saksi dan polis percaya lebih daripada seorang terlibat dalam kes itu. Setakat ini seorang lelaki tempatan berusia 46 tahun direman sehingga 30 Mac bagi membantu siasatan," katanya.

Dalam kejadian pada pukul 9 malam itu, Chong Hoon Huat, 40 cedera parah di perut dan bahu akibat ditikam ketika sedang menunggu untuk menaiki lif ke rumahnya di Alor Vista, Relau. -- Bernama

Sinar Harian

Tiada ulasan: