04 Julai 2012

Pesara mati mengejut

14 Syaaban 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU - Seorang pesara tentera dipercayai mati mengejut, ketika sedang melalukan urusan di kaunter Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Panji, di sini, bagi mendapatkan nombor pendaftaran baru, semalam.

Kejadian kira-kira jam 12.40 tengah hari itu berlaku ketika mangsa, bersama rakannya yang dikenali sebagai Saga, melakukan urusan berkenaan di tingkat dua bangunan terbabit.

Mangsa, Abdul Halim Latiff, 57, mengadu kepada rakannya, mengalami pening kepala dan secara tiba-tiba jatuh di hadapan kaunter.

Seorang kenalan mangsa, Abdul Latif Mohamad, 55 berkata, dia menerima panggilan kira-kira jam 1 tengah hari dan terus bergegas ke tempat kejadian.

“Sesampainya di JPJ, saya lihat mayatnya diangkat oleh orang awam ke atas bangku berdekatan kaunter. Setahu saya dia tidak mengalami sebarang penyakit selama ini dan sentiasa sihat,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di kawasan kejadian.

Abdul Latif berkata, jenazah Allahyarham akan di bawa pulang ke kampungnya di Sokor, Kok Lanas untuk urusan pengebumian.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisoner Azham Othman, mengesahkan menerima laporan terbabit.

Beliau berkata, mengikut laporan yang diterima, mangsa rebah ketika berada di JPJ dan dipercayai meninggal dunia akibat serangan jantung.

Sinar Harian

Tiada ulasan: