29 Mac 2013

Buruh maut dirempuh kereta

17 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


Buruh maut dirempuh kereta

Anggota polis dibantu orang awam sedang mengangkat mayat mangsa yang maut untuk dihantar ke Hospital Dungun.
PAKA – “Saya brek dan cuba mengelak mangsa, namun dia tercampak atas cermin kereta saya sebelum jatuh ke bawah," kata Azhar Abdul, 26, menceritakan detik cemas ketika kereta dipandunya merempuh seorang penunggang motosikal dalam satu kemalangan, dekat sini, petang semalam.

Kejadian kira-kira jam 2 petang di Kilometer 95.6 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan itu, dipercayai berlaku apabila seorang penunggang motosikal, dikenali sebagai Rasat Soa, 29, secara tiba-tiba masuk ke laluan kanan.

Azhar yang memandu Honda Accord dari arah sama ketika itu dalam perjalanan menuju ke Lapangan Terbang, Kerteh, bersama isteri dan tiga anaknya.

Azhar berkata, dia cuba mengelak daripada merempuh mangsa yang tiba-tiba masuk ke laluan kanan di laluannya itu, namun gagal menyebabkan dia merempuh mangsa sebelum tercampak ke atas kereta lalu jatuh.

Menurutnya, mangsa cedera parah di bahagian kepala dan mati serta merta di tempat kejadian.

“Rempuhan kuat menyebabkan dia terjatuh atas cermin kereta saya.

“Darah turut memenuhi cermin kereta saya sebelum kami semua keluar menyelamatkan diri,” katanya yang hanya cedera ringan.

Siasatan awal mendapati, ketika kejadian, mangsa yang merupakan seorang buruh kontrak warga Kemboja dalam perjalanan ke tempat kerjanya, selepas menikmati makan tengah hari di sebuah kedai makan berhampiran lokasi kemalangan itu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan kejadian dan kes masih dalam siasatan.

"Mayat mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Dungun untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada pihak berkenaan untuk urusan pengebumian,” katanya.

Sinar harian/-

Tiada ulasan: