20 Mac 2013

Pemuda Pas: Pencalonan Nizar tepat

Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss8 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -

Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss
 
IPOH - Pemuda Pas Perak melihat pencalonan Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai tindakan tepat dan wajar.

Timbalan Ketuanya, Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss berkata, pihaknya telah membuat beberapa tinjauan akar umbi terhadap pencalonan itu dan kebanyakan mereka bersetuju dengan pencalonan Mohammad Nizar.

Beliau berkata, wajar bagi Pas untuk mengambil semula kerusi itu bagi mengembalikan kepercayaan rakyat kepada Pakatan Rakyat (PR).

“Kita menghormati pandangan semua pihak, tetapi paling penting pandangan akar umbi.

“Bagi kami kerusi ini memang harus diserahkan kepada Pas setelah wakil rakyat sedia ada bertindak keluar parti dan menjadi bebas,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Raja Ahmad Iskandar berkata, bukan sahaja ahli Pas akar umbi tetapi orang-orang PKR juga setuju dengan pencalonan itu.

Mengenai tindakan beliau yang mengumumkan nama Mohammad Nizar baru-baru ini sebagai calon di Dun Changkat Jering, beliau menegaskan tindakan itu bukan satu masalah dan tidak akan menjejaskan hubungan Pas dan PKR.

“Saya tak fikir tindakan itu akan melemahkan PR sebaliknya ia merupakan satu kelebihan yang ada dalam PR.

“Tak salah untuk meluahkan pandangan dan menegur secara terbuka kerana ia menunjukkan PR lebih fleksibel berbanding BN," katanya.

Menurutnya, di dalam BN tidak ada siapa yang berani menegur parti komponen antara satu sama lain kerana bimbang kepentingan masing-masing akan hilang.

Katanya, ia berlainan dengan parti di dalam PR kerana Pas, PKR dan DAP bersatu di bawah prinsip yang dipegang parti masing-masing.

sinar/-

Tiada ulasan: