24 April 2013

Berpantang maut sebelum ajal

13 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


bomba

Anggota bomba membantu mangsa kemalangan.
SHAH ALAM - Berpantang maut sebelum ajal. Itu yang berlaku ke atas seorang pemandu yang terselamat apabila kereta dipandunya terbalik selepas terbabit dalam kemalangan di Persiaran Sultan, di sini, pagi semalam.

Kejadian kira-kira jam 8.30 pagi itu, dipercayai berlaku apabila wanita berusia 24 tahun yang belum dikenal pasti identiti itu memandu bersendirian sebelum terbabit dalam kemalangan tersebut.

Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat, Jumari Hussin berkata, pihaknya terima panggilan daripada orang awam pada jam 8.33 pagi.Menurutnya, seramai sembilan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Shah Alam termasuk tiga Unit Gerak Cepat Bermotosikal (RIM) ke lokasi kejadian.

“Mangsa berjaya dikeluarkan oleh orang awam setibanya kami ke lokasi kejadian.

Mangsa dipercayai gagal mengawal kereta Proton Iswara yang dipandunya lalu melanggar tembok pembahagi jalan, sebelum terbalik,” katanya.

Menurutnya, rakan mangsa membantu menghantar mangsa yang mengalami cedera ringan ke pusat perubatan berhampiran untuk rawatan.

“Kami membantu mengalihkan kereta mangsa ke tepi jalan bagi melancarkan laluan trafik kerana kemalangan berlaku pada waktu puncak,” katanya.

Sinar/-

Tiada ulasan: