14 April 2013

Dua maut motosikal bertembung

3 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


Dua maut motosikal bertembung

Kedua-dua mangsa maut serta merta di tempat kejadian.
LUNAS - Dua lelaki berusia 20-an maut apabila motosikal ditunggang mereka bertembung di Kilometer 20.2 Lebuh Raya Butterworth Kulim (BKE), kira-kira jam 2 pagi, semalam.

Ketua Trafik Kulim, Assisten Superintendan Ismail Ayob berkata, kedua-dua mangsa menunggang motosikal jenis Honda EX5 terbunuh di tempat kejadian.

Menurutnya, ketika kejadian, seorang mangsa datang dari Butterworth ke Baling, manakala seorang lagi datang dari arah bertentangan dengan mengikut laluan sama.

“Dari siasatan dijalankan mendapati, mangsa yang datang dari arah Butterworth ke Baling dalam perjalanan balik ke rumah selepas selesai waktu bekerja, manakala seorang mangsa lagi menunggang motosikal yang baru dibelinya beberapa bulan lalu melawan arus dari arah Baling menuju ke Tol BKE.

“Dari maklumat diterima, sebuah motosikal yang ditunggang itu tidak memasang lampu. Apabila tiba di tempat kejadian kedua-dua motosikal terlibat bertembung dan mengakibatkan kedua-dua mangsa maut serta merta,” katanya.

Mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Kulim untuk bedah siasat dan pemeriksaan mendapati mayat mangsa cedera parah di kepala dan badan.

Siasatan awal mendapati, kedua-dua mangsa yang terbunuh bersalah kerana tidak menggunakan laluan motosikal, sebaliknya menggunakan laluan kereta.

Sinar/-

1 ulasan:

myvee berkata...

lorong moto BKE bahaya waktu mlm.. samun slalu.. baik mansuh lorong motosikal..