14 April 2013

Nyaris ditimpa lori terbalik

3 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


Nyaris ditimpa lori terbalik

Keadaan lori muatan pakaian yang terbalik di Kilometer 186.5 Lebuhraya Utara-Selatan menghala utara.
BAGAN SERAI - Seorang penunggang motosikal nyaris maut apabila hampir ditimpa sebuah lori muatan pakaian yang terbabas ke laluan kecemasan lebuh raya sebelum terbalik dalam kejadian kemalangan di Kilometer 186.5 Lebuhraya Utara-Selatan menghala Utara, di sini, Khamis lalu.

Mangsa dikenali Hazieq, 24, berkata, pada jam 7.30 pagi itu, dia dalam perjalanan menuju ke tempat kerja di kawasan perindustrian Parit Buntar dengan menggunakan laluan kecemasan sebelum menyedari sebuah lori cuba menghimpitnya secara tiba-tiba.

Menurutnya, dia terkejut apabila lori itu semakin mendekati motosikalnya dan segera bertindak menekan brek bagi memberhentikan motosikal ditunggangnya.

“Saya sungguh bernasib baik kerana keadaan lori yang menghimpit motosikal saya mula senget dan akhirnya terbalik di laluan kecemasan sejurus selepas itu.

“Walaupun saya hanya mengalami luka kecil akibat terbabas ketika mengelak ditindih lori tersebut, namun saya bersyukur kerana nyawa saya masih panjang,” katanya sewaktu ditemui di lokasi kejadian, di sini semalam.

Hazieq berkata, meskipun motosikalnya terbabas, dia segera bangkit dan bergegas meninjau keadaan lori yang terbalik untuk mengetahui keadaan pemandu dan penumpangnya.

“Mujurlah pemandu dan kelindannya selamat dan hanya mengalami kecederaan ringan.

“Mereka juga tidak mengetahui punca sebenar kemalangan ini berlaku memandangkan mereka memberitahu lori berkenaan terbalik secara tiba-tiba sewaktu dipandu,” katanya.

Sinar/-

Tiada ulasan: