14 April 2013

Remaja maut nahas motosikal

3 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


Remaja maut nahas motosikal

Ahli keluarga sebak melihat jenazah mangsa di tempat kejadian, kelmarin.
JEMPOL - Seorang remaja maut setelah motosikal yang ditunggangnya dipercayai hilang kawalan setelah gagal memotong dua kenderaan lain di hadapannya di kilometer 6 jalan Bahau-Tampin, tengah hari kelmarin.

Ketua Polis daerah Jempol, Superintendan Hamzah Alias berkata, mangsa, Mohamad Norraizi Mohamad, 18, menunggang motosikal jenis Yamaha Legenda secara bersendirian dari arah Jelai menghala ke Bahau.

“ Ketika mangsa tiba di tempat kejadian sekitar jam 12.55 tengah hari, mangsa cuba memotong dua kenderaan lain di hadapannya yang tidak diketahui jenisnya, namun gagal.

“ Kemudian motosikal mangsa bergesel dengan kereta yang berada di hadapan sekali lalu menyebabkannya hilang kawalan.

“ Susulan itu, motosikal mangsa masuk ke laluan bertentangan, dan pada masa sama terdapat sebuah lori kren melalui jalan itu tetapi bergerak perlahan,” katanya.

Hamzah berkata, pemandu lori kren berumur 46 tahun cuba mengelak tetapi tidak sempat lalu melanggar mangsa.

“Akibatnya mangsa tercampak semula ke laluan asal (jalan Bahau-Tampin) manakala motosikalnya diseret lori iaitu lebih kurang 10 meter.

“Hasil siasatan awal pihak polis juga mendapati mangsa disyaki dilanggar pula oleh sebuah kereta yang juga tidak diketahui jenisnya dekat laluan asalnya. Berikutan itu mangsa mengalami cedera parah di kepala dan anggota badan.

“Mangsa disahkan maut di tempat kejadian, manakala kereta yang melanggar mangsa tidak memberhentikan kenderaannya dan meninggalkan mangsa di tempat kejadian,” katanya.

Orang ramai yang mempunyai maklumat diminta hubungi balai polis terdekat atau Ibu Pejabat Polis daerah (IPD), di talian 06-4582222.

Sinar/-

Tiada ulasan: