01 April 2013

‘Keputusan pilih Fauzi muktamad’

20 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -

Apabila ia diumumkan oleh (Ketua Umum PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, ia adalah muktamad, kata Ketua Penerangan PKR Pahang, Razali Alias.
PETALING JAYA: Pemilihan tokoh politik veteran, Datuk Fauzi Abdul Rahman bertanding kerusi parlimen Indera Mahkota adalah muktamad, kata Ketua Penerangan PKR Pahang, Razali Alias (gambar).

Beliau berkata, pemilihan itu tidak akan diubah lagi termasuk membenarkan semula Azan Ismail mempertahankan kerusi tersebut.
“Apabila ia diumumkan oleh (Ketua Umum PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, ia adalah muktamad.
“Saya meminta mana-mana pihak menerima keputusan tersebut,” katanya lagi.
Anwar mengumumkan Fauzi yang juga Pengerusi PKR Pahang  bertanding di Indera Mahkota dalam satu program ceramah di Balok, Kuantan baru-baru ini.
Razali berkata, antara 2, 000 dan 3, 000 orang menghadiri program tersebut yang mana Anwar turut mengumumkan Fuziah Salleh akan mempertahankan parlimen Kuantan manakala peguam Murni Hidayah Anuar di Paya Besar.
Fauzi di ‘boo’
Azan yang kini menjadi pengerusi PKR Terengganu dilaporkan tidak mengetahui mengenai perkara tersebut.
“Sama ada Azan tahu atau pura-pura tidak tahu keputusan telah dibuat nya, Datuk Fauzi akan bertanding di Indera Mahkota,” kata Razali.
Menurutnya,  calon untuk kawasan lain akan diumumkan kemudian.
Mengenai laporan sebilangan orang ramai yang `mengeboo’ pemilihan Fauzi, Razali berkata, PKR akan menyiasat perkara tersebut.
Katanya, sehingga kini pihaknya tidak dapat memastikan sama ada mereka yang berbuat demikian penyokong PKR atau pihak lain.
Katanya, mereka yang `mengeboo’ itu berada dalam kawasan gelap, jadi sukar untuk mengenali identiti mereka.

FMT/-

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa semua ini? Azan Ismail lebih cemerlang kenapa di ganti dengan Dato Fauzi? Kenapa guna Dato Sri Anwar untuk umumkan calon Indera Mahkota? Kenapa? Wah! mentang mentang rakyat pilih PR , tapi barang di ingat calon PKR, Dato Fauzi yang di pilih, pasti ada seribu tanda tanya???? Rakyat yang memilih bukan Anwar Ibrahim yang memilih atas pemilihan peringkat Indera Mahkota..!!

Tanpa Nama berkata...

Ketua Penerangan PKR Pahang, adakah anda ini bekas ahli Umno???? Keras nampak bahasa anda??? Anda kah anda yang memilihnya???? Dato Sri Anwar tidak belajar dari kesilapan memilih calon Dato Zaid Ibrahim masa Pilihan Raya Kecil di Selangor dulu, tidak belajar dari kesilapan...!!!