14 Disember 2011

PM wajar bertanding di kerusi pelbagai kaum

18 Muharram 1433H. [MOD] -

SHAH ALAM- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak digesa untuk bertanding di kerusi majoriti pelbagai kaum.

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anuar berkata, selaraskan dengan slogan 1Malaysia yang dibawa oleh Najib, Nurul berharap agar Najib bertanding di kawasan selain Parlimen Pekan, Pahang.

“Saya ingin mencadangkan agar Najib bertanding di kerusi majmuk. Pada pengamatan saya, hampir 93 peratus penduduk Pekan adalah kaum Melayu."

"Selaras dengan kata-kata Najib, saya mencadangkan agar Najib bertanding di kawasan pelbagai masyarakat majmuk seperti di Lembah Pantai,” katanya ketika berucap di pusingan pergulungan Wacana Sinar Harian, di sini, hari ini.

Beliau berkata, sekiranya pilihan raya akan datang dilakukan dengan adil dan bersih,serta dengan tangan yang terbuka, beliau sanggup bertanding dengan Presiden Umno itu.

Sementara itu, Nurul turut mendesak agar kerajaan melaksanakan reformasi dalam pilihan raya akan datang.

“Saya turut menggesa agar kerajaan melaksanakan reformasi untuk pilihan raya. Saya pohon dan harap kerajaan dapat realisasikan harapan rakyat."

"Saya akan anggap mereka sebagai lanun politik jika mengadakan pilihan raya tanpa melaksanakan janji seperti disebut dalam dokumen yang dipersembahkan dalam parlimen tempoh hari,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: