30 Mei 2012

Kongsi gelap tadbir Malaysia?

9 Rejab 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan menyifatkan pengakuan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan bahawa wujudnya pakatan sulit di antara kongsi gelap dengan ahli politik sebagai sesuatu yang serius.

Ketuanya Kamaruzzaman Mohamad berkata, apa yang menghairankan bagaimana situasi sebegini tidak mendapat perhatian daripada pihak Kementerian Dalam Negeri.

"Ini menunjukkan bahawa negara kita kini bukan lagi ditadbir oleh pemimpin negara tetapi ianya dikawal oleh ahli-ahli kongsi gelap yang mempunyai kepentingan diri.

"Mereka ini mempunyai pelbagai aktiviti jenayah haram dan dalam masa yang sama mereka juga 'dilindungi' para pemimpin negara," katanya.

Dalam kenyataannya kepada Malaysiakini baru-baru ini, Tan Sri Musa Hassan mengakui wujudnya hubungan rangkaian kongsi gelap dengan ahli politik yang disifatkannya berada pada tahap yang serius.

Beliau juga mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukan Polis Di Raja Malaysia.

Mengulas lanjut, Kamaruzzaman mempersoal bagaimana sesuatu jenayah dapat dibanteras sekiranya ahli-ahli kongsi gelap ini berselindung di sebalik ahli politik negara.

Malah lebih menyedihkan apabila polis lebih digunakan untuk mencari kesalahan pemimpin Pakatan Rakyat berbanding menjaga keselamatan negara.

"Kami menegaskan bahawa seharusnya PDRM merupakan satu badan yang bebas yang mana tidak ada pihak yang berkepentingan masuk campur dalam menjalani siasatannya.

"Ini bagi menjamin integriti pihak polis yang kini dilihat semakin hari semakin tercalar," katanya.

Harakah Daily

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lihat sejarah Johor abad ke 19

Tanpa Nama berkata...

Memang betul kerajaan malaysia terlibat dengan kongsi gelap termasuk polis.aku tengah cari bukti ni. orang umno banyak tolong kongsi gelap