08 Jun 2012

Pemilik bengkel rugi RM100,000

18 Rejab 1433H. [MOD] -

KEPONG - Pemilik bengkel kereta kerugian lebih RM100,000 selepas kedainya terbakar dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi, di rumah kedai di Taman Intan Baiduri di sini, semalam

Pemilik bengkel, Alan Wong berkata, ketika kejadian dia sedang membaiki kereta Wira milik pelanggannya.

Menurutnya, kereta tersebut secara tiba-ba menghasilkan percikan api yang kemudiannya mula merebak ke seluruh bengkel berkenaan.

“Api merebak dengan pantas bagaimanapun saya sempat menyelamatkan kesemua kereta pelanggannya kecuali kereta Wira yang menyebabkan berlaku kebakaran.

“Sepanjang 10 tahun berniaga di sini, ini adalah kejadian pertama hingga menyebabkan hampir 90 peratus peralatan membaiki kenderaan musnah,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Sementara itu, Pengarah Bomba Kuala Lumpur, Khirudin Drahman berkata, pihaknya bergegas ke lokasi kejadian selepas menerima panggilan jam 11.49 pagi dengan satu jentera bombadaripada lima balai berasingan yang berdekatan bersama 38 anggota.

“Pada jam 12.04 tengah hari jentera dari Balai Bomba Jinjang tiba ke lokasi mengambil masa 10 minit mengeluarkan tiga mangsa yang terperangkap di tingkat atas bangunan.

“Mangsa yang terperangkap terdiri dua dewasa dan seorang kanakkanak berusia antara 7 hingga 55 tahun,” katanya.

Mangsa dibawa ke Hospital Selayang untuk rawatan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: