28 Mac 2013

Forum 'Lahad Datu: Rakyat Berhak Tahu' pada 31 Mac

16 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Forum 'Lahad Datu: Rakyat Berhak Tahu' 31 Mac ini akan memberikan penjelasan sebenar kepada rakyat mengenai insiden pencerobohan di Lahad Datu.

Forum yang akan diadakan di Stadium Melawati bermula jam 9 malam itu akan menampilkan tiga bekas pegawai tinggi tentera, Lt. Jen. (B) Datuk Abd Ghafir Abd Hamid dari Angkatan Tentera Malaysia, Brig. Jen. (B) Datuk Abd Hadi Abd Khatab (TUDM) dan Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid (TLDM).

Selain bekas pegawai tentera, seorang lagi panel ialah ACP (B) Mohd Yousoff Babjee yang pernah berkhidmat sebagai Ketua Cawangan Khas (SB) PDRM Sabah.

Manakala Ahli Majlis Tertinggi PKR, Datuk Johari Abdul yang juga Ahli Parlimen Sungai Petani akan bertindak sebagai moderator.

Bercakap pada sidang media di Pejabat Ahli Parlimen Shah Alam hari ini, Johari berkata, panelis juga akan menerangkan kesan dari penglibatan keterlaluan ahli politik dalam isu keselamatan.

“PR hargai pengorbanan pasukan keselamatan yang mengadaikan nyawa mereka demi tanah air, tetapi rakyat harus tahu isu sebenar,” kata Johari.

Sementara itu, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dalam sidang media sama memberitahu sebelum forum dijalankan, majlis tersebut akan dimulakan dengan Solat Maghrib berjemaah dan solat hajat.

“Munajat kita selama ini mula memberi kesan kepada Umno BN, sebab itu mereka semakin tertekan sehingga tidak nampak tarikh sesuai untuk membubarkan parlimen,” kata Khalid.

Forum yang diadakan pada sebelah malam itu nanti boleh diikuti secara langsung melalui TV Selangor di http://www.selangorku.com/TV Selangor.

Selain TV Selangor, media lain yang juga akan mengadakan siaran langsung, Ehsan TV, Impian TV, Ubah TV, Radio Suara Rakyat FM dan Radio Bangsar Utama.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: