08 April 2013

Kanak-kanak terus jadi mangsa kekejaman rejim Bashar

27 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


kanak-kanak terkorban

Imej yang diperoleh dari YouTube menunjukkan seorang wanita mengangkat mayat anaknya yang terkorban dalam serangan terbaru di Aleppo, kelmarin.
DAMSYIK - Sekurang-kurangnya 15 termasuk sembilan kanak-kanak terkorban dalam serangan udara dilancarkan tentera rejim Presiden Bashar al-Assad di kawasan kejiranan Sheikh Maqsoud, menurut aktivis, kelmarin.

Kumpulan pemerhati hak asasi manusia Syria berpusat di Britain mendakwa kawasan di utara bandar Aleppo itu mungkin menjadi sasaran, berikutan ia dikuasai Tentera Pembebasan Syria (FSA), minggu lalu.

Sebuah rakaman video amatur memaparkan keadaan huru-hara di lokasi tersebut dan beberapa mayat budak turut bergelimpangan di jalan.

Dalam perkembangan sama, Perdana Menteri baru yang dilantik Perikatan Kebangsaan Syria, Ghassan Hitto dilaporkan mula menilai senarai calon untuk menerajui 11 kementerian di bawah kerajaan sementara di negara itu.

Di bawah syarat ditetapkan Hitto, calon yang akan dilantik sebagai menteri atau timbalannya perlu berumur 35 tahun ke atas. - AFP

Tiada ulasan: