09 April 2013

Shahrizat sah tidak bertanding pada PRU13

28 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


Shahrizat Abdul Jalil

Shahrizat Abdul Jalil
KUALA LUMPUR - Ketua Pergerakan Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini mengesahkan tidak akan bertanding   pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Shahrizat, yang juga Ketua Wanita Barisan Nasional (BN), berkata PRU13 bukanlah masa yang sesuai untuk beliau bertanding,  sebaliknya ia masa untuk membantu menguatkan jentera Wanita untuk memastikan kemenangan BN.

"Walaupun saya 'jeneral tentera' Wanita tapi tak semestinya saya kena bertanding. Saya seorang yang realistik, masa untuk saya akan datang tapi bukan PRU13," katanya dalam sidang media di sini. 

Beliau memulakan kerjaya dalam arena politik pada 1982 apabila dipilih sebagai Ketua Wanita Umno Cawangan Kepong Baru dan kemudian dipilih sebagai Ketua Wanita Umno bagi penggal 2008/2011 setelah mengalahkan Tan Sri Rafidah Aziz.

Pada PRU12 yang diadakan pada 2008, Shahrizat yang bertanding kerusi Parlimen Lembah Pantai dikalahkan Nurul Izzah Anwar  daripada PKR dengan majoriti 2,895 undi.

Beliau bagaimanapun dilantik sebagai Senator pada 9 April 2009 dan menjadi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sebelum meletakkan jawatan pada 11 Mac 2012. - Bernama

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Eloklah,dah lama dah, "nak ku tangis, aig mata dah kering.nak ku mengadu, dekat sapa pun tak tahu,, ku rayu pada Najib ku rasa malu,,nak lawan dgn Nurul Izah, ku takut kalah lagi....malu..