22 Februari 2012

Hack: Cepat Updated Password

29 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

Ini amaran yang dikeluarkan oleh Persatuan Hacker Sedunia mendesak semua blogger-blogger cepat-cepat tukau password anda yang lembik-lembik tu..

Sebab sekarang adalah musim hack....Ramai blogger dah kena hack. Semalam semasa aku blogwalking dengan bloglist aku ..Qif tu dah kena hack oleh Why So Serius Hacker... Kasihan dia.

Tapi yang paling teruk blogger Melaka tu ..blog dia kena remove .Baru dapat PR1 dah kena remove...issskkk. Terpaksa buat blog baru....Blog lama dia http://anakdarahmelaka.blogspot.com

Aku lak juga pernah kena hack gak masa nak dekat Hari Kemerdekaan tahun lepas tapi nasib baik cuma kena like page dia kat Facebook dan dia kasi password...huuuhu

So check balik password anda kasi kuat..Jangan kasi password yang senang diduga..
Sebagai contoh nama kau Abu..so letak password 12345abu.. tak boleh yekkkk
Paling cantik AXcc123...
Atau guna Google boleh check kekuatan password anda...
Tapi kalau nak kena juga apa nak buatkan...hehehehehehe

Gambar atas tu adalah hacker yang hack blog aku tahun lepas...
Nak menangis aku .....huhuuhuhu.
Aku serius ni cakap kat kau orang ni

selatan online/-

Tiada ulasan: