05 April 2012

Maut rempuh treler pasir

13 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

NILAI – Seorang pemandu treler maut selepas kenderaan dipandunya merempuh sebuah treler yang membawa muatan pasir, di Kilometer 282.7 Lebuhraya Utara Selatan (Plus), arah utara berdekatan susur keluar Nilai di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.20 pagi itu, mangsa, Md Norsah Aziz, 35, yang berasal dari Johor, mengalami kecederaan parah di kepala dan maut serta-merta di lokasi kejadian.

Jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal, Md Norsah yang memandu treler membawa muatan kicap dalam perjalanan dari arah Johor ke Kuala Lumpur.

“Mangsa yang memandu di laluan kiri, dipercayai gagal mengawal kenderaannya lalu melanggar sebuah treler membawa muatan pasir di hadapannya.

“Tidak lama kemudian, lori mangsa dilanggar pula sebuah lagi treler tanpa muatan dari arah belakang, menyebabkan dia tersepit di tempat duduknya,” katanya.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar Seremban untuk bedah siasat.

“Kedua-dua pemandu treler yang lain, bagaimanapun tidak mengalami kecederaan serius.

“Treler muatan pasir yang dilanggar mangsa dipercayai mengalami kerosakan dan tidak sempat memasuki lorong kecemasan,” katanya.

Menurutnya, orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi Pegawai Penyiasat menerusi talian 06-7991222 atau balai polis berhampiran.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: