05 April 2012

Umno Putrajaya koyak Harakah, tak jadi bakar

13 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

PUTRAJAYA, 5 April: Kerja-kerja PAS Putrajaya untuk menyebarkan fikrah PAS melalui pengedaran Harakah secara percuma kepada penduduknya mula memberikan kesan.

Ia dapat dilihat apabila Umno Putrajaya merancang untuk membakar akhbar yang menjadi suara rasmi PAS itu hari ini di food court Presint 8 tengahari ini.

Wakil Harakahdaily sedang menunggu peristiwa itu untuk merakamkan keberkesanan kerja yang dibuat oleh petugas PAS di Putrajaya.

"Penduduk Putrajaya akan membakar surat khabar Harakah sebagai tanda protes terhadap pihak PAS yang mengedar dan menggangu kententeraman penduduk di Putrajaya.

"Tarikh 5/4/2012 jam 1.00 tghr. Bertempat di Presint 8, berdekatan dgn medan selera. Dato/tuan/puan dijemput buat liputan," kata satu SMS yang diedarkan oleh pemimpin Umno tempatan.

Ketua Penerangan PAS Putrajaya, Uzir Abdullah berkata, beliau bersama petugas PAS di sana mengedarkan 1,000 hingga 1,500 akhbar Harakah setiap minggu secara percuma kepada penduduk Putrajaya.

Ia diedarkan dari rumah ke rumah untuk memberikan maklumat tambahan kepada penduduk di kota pentadbiran negara yang kebanyakannya didiami oleh kakitangan kerajaan itu.

"Orang kuat Umno Putrajaya sudah ada di sini tetapi belum nampak lagi akan adanya majlis pembakaran ini," kata Uzir kepada Harakahdaily.

Harakah Daily

1 ulasan:

IPOH MALAY berkata...

elok koyak.. boleh jual kat sau kau po chi.. bakar mencemar alam .. :)