20 April 2012

Dihantui bayangan maut

28 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

PONTIAN - “Sejak dua hari lalu, saya asyik terbayang Gunawan akan ditimpa kemalangan,” luah Rakiah A. Rahman, 55, ibu kepada Gunawan Maamor, 26, yang maut dalam kemalangan di sini, awal pagi semalam.

Gunawan meninggal dunia selepas kereta Proton Persona yang dipandu rakannya bertembung dengan kenderaan lain jenis Proton Wira di Kilometer 3.2 Jalan Pontian – Kukup, kira-kira jam 6.45 pagi.

Menurut Rakiah, dia tidak menyangka perasaan berdebar - debar yang dialaminya itu dan bayangan Gunawan ditimpa kemalangan merupakan petanda anak keempat dari tujuh beradik itu akan pergi buat selamanya.

Katanya, semakin cuba untuk memikirkan bayangan tersebut, semakin gelisah perasaan dibuatnya seperti ada sesuatu akan berlaku.

“Sejak pagi semalam apabila hendak menghantar dua anak kembar pergi ke Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ayer Baloi, dada saya berdebar-debar, macam ada sesuatu yang akan berlaku.

“Sebaik saja saya sampai di rumah, tiba-tiba menantu saya datang memberitahu, Gunawan terlibat dalam kemalangan jalan raya dan berada di Hospital Pontian (HP),” katanya dengan nada sebak ketika ditemui di Rumah Mayat HP di sini, pagi semalam.

Katanya, tiada sebarang perubahan sikap pada anak kesayangan itu, kecuali mengadu sakit perut dan meminta di urut sebelum keluar untuk menemui rakannya pada petang kelmarin.

“Itulah kali terakhir saya berjumpa dengan Gunawan selepas memberitahu mengalami sakit perut dan meminta saya mengurutnya dengan minyak urut.

“Selepas itu dia terus meminta diri untuk keluar ke bandar Pontian untuk menemui rakan dan saya pun tidak tahu pukul berapa dia pulang ke rumah,” katanya.

Gunawan adalah anak keempat daripada tujuh beradik dan masih bujang dan bekerja sendiri sebagai kontraktor, tinggal bersama ibu bapanya di Kampung Jawa, Pulai Sebatang.

Dalam pada itu, pemandu kereta Wira, Khairil Anwar Hamid, 34, hanya mengalami cedera ringan manakala adiknya Siti Aishah Hamid 14,mengalami kecederaan parah di kaki kirinya kerana tersepit.

Khairil, seorang guru di Sekolah Rendah (SR) Permas Kelapa dalam perjalanan menghantar adiknya pergi ke SMK Telok Kerang.

Sementara itu, Ketua Polis daerah, Superintendan Zahliman Jamin, ketika ditemui berkata, mangsa yang dikenali sebagai Gunawan meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Pontian (HP), manakala Siti Aishah yang tersepit dan abangnya Khairil Anwar dihantar ke HP untuk mendapat rawatan.

“Pemandu kereta Persona tidak mengalami sebarang kecederaan dan kini ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Pontian (IPPD) bagi membantu siasatan ,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: