20 April 2012

Kempunan makan ikan keli

28 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

SUNGAI PETANI – Hasrat seorang warga emas ingin membeli ikan keli tidak kesampaian apabila dia didapati rebah di pasar awam Taman Keladi, Sungai Petani dalam kejadian 7.10 pagi semalam.

Ismail Rejab, 68, seorang pesara hospital didapati meninggal dunia selepas dipercayai rebah seorang diri ketika ingin membeli ikan selepas keluar dari rumahnya di Kampung Bukit Sungai Pasir.

Isterinya, Sharifah Wan Chik, 62, berkata, suaminya keluar dari rumah sebaik sahaja selesai solat Subuh dan berbasikal ke pasar seperti biasa untuk mencari ikan keli.

“Semalam dia dah maklum kepada saya bahawa hari ini dia nak ke pasar membeli ikan keli untuk dibuat gulai.

“Dia suka makan ikan keli, begitu juga saya,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani semalam.

Menurutnya, arwah tidak mempunyai sebarang penyakit tetapi sering mengamalkan rebusan daun cermai sekiranya berasa pening dan sakit kepala.

“Tak sangka dia akan pergi dahulu kerana saya yang mempunyai sakit kencing manis dan darah tinggi,” katanya.

Sharifah berkata, selepas selesai solat, Ismail keluar dari rumah sebelum mengunci pintu sementara dia ketika itu sedang membaca al-Quran.

Katanya, dia juga sempat menyediakan teh panas untuk suami tetapi belum sempat dijamah olehnya.

“Dia tak suka makan atau minum di kedai dan walau ke mana sahaja pergi, dia pasti akan balik ke rumah untuk menikmati juadah di rumah,” katanya.

Ismail dikatakan baru sahaja sampai di pasar berkenaan namun belum sempat untuk membeli ikan sebelum dipercayai rebah sendiri dalam kawasan pasar.

Orang ramai yang berkunjung ke pasar berkenaan turut memenuhi lokasi bagi menyaksikan kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Hashim Ali berkata, kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Sinar Harian

Tiada ulasan: