20 April 2012

Kereta terjunam ke dalam sungai

28 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

TEMANGAN, KELANTAN - Empat penumpang termasuk pemandu sebuah kereta cedera selepas kenderaan yang dinaiki mereka sekeluarga terbabas lalu terjunam ke dalam sungai di Kampung Pertok, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari, kesemua mangsa dikatakan dari Kampung Pauh, dekat sini dalam perjalanan ke Bandar Machang.

Bapa mangsa, Abdul Razak Isa, 61, berkata, anak-anaknya keluar dari rumah kira-kira 11.30 pagi sebelum dimaklumkan mengenai kejadian tersebut.

Katanya, kesemua mangsa mendapatkan rawatan di Hospital Machang namun, tidak mengalami kecederaan yang parah.

“Syukurlah mereka semua selamat, terima kasih kepada penduduk yang membantu mengeluarkan mangsa dan menghantar ke hospital,” katanya.

Penduduk, Raja Fatimah Raja Mamat, 63, berkata, ketika kejadian dia berada di kedai miliknya yang terletak berdekatan.

Katanya, kejadian berlaku terlalu cepat dan dia hanya menyedarinya apabila dimaklumkan oleh seorang penunggang motosikal yang kebetulan melalui tempat kejadian.

“Kereta mangsa terbabas dan jatuh ke dalam sungai Kuala Peradong ini. Makcik terpaksa meminta pertolongan daripada pengguna jalan raya yang melalui jalan itu memandangkan tiada orang di kawasan berdekatan.

“Mereka kemudiannya menolong mengeluarkan mangsa sebelum dihantar ke Hospital Machang oleh kakitangan Klinik Temangan. Mujur mereka selamat, makcik benar-benar takut memandangkan tebing sungai itu tinggi,” katanya.

Raja Fatimah berkata, kejadian seumpama itu pernah berlaku di sungai tersebut lebih 20 tahun lalu, namun tidak melibatkan kemalangan maut.

Sinar Harian

Tiada ulasan: