20 April 2012

2 termasuk pelajar positif dadah

28 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

MARANG – Dua individu termasuk seorang pelajar yang menggunakan Jalan Kuala Terengganu Ke Kuantan ditahan kerana didapati positif dadah dalam satu operasi bersepadu di hadapan Masjid Rhu Renggeh di sini, malam kelmarin.

Operasi bersepadu tersebut melibatkan Agensi AntiDadah Kebangsaan (AADK) daerah Marang, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) daerah Marang itu bermula jam 9 malam hingga 12 tengah malam.

Ketua Pegawai AADK daerah Marang, Wan Zulkafli Wan Ahmad berkata, lebih 52 pemandu dan penumpang pelbagai jenis kenderaan melalui laluan itu diperiksa dalam operasi kali pertama diadakan dengan melibatkan AADK, JPJ dan Rela pada tahun ini.

Menurutnya, objektif operasi dijalankan adalah untuk mengeratkan hubungan dan kerjasama dengan agensi penguatkuasaan daerah dan juga peringkat negeri Terengganu, selain memastikan pemandu dan penumpang kenderaan bebas dadah.

“Malah, operasi seumpama itu juga secara tidak langsung akan memperlihatkan kepada umum bahawa masalah dadah di negara kita adalah masalah bersama, yang kini sudah berada di tahap serius dan perlu diperangi habis-habisan.

“Selain itu, operasi juga dijalankan bagi mempromosikan produk-produk terbaru AADK seperti ‘Cure and Servis Centre’ dan ‘Caring Comunity House’ (CMC),” katanya kepada Sinar Harian selepas berakhirnya operasi bersepadu di sini, malam kelmarin.

Dalam pada itu, kata Zulkafli, dua pengguna jalan raya positif dadah terbabit yang ditahan dalam operasi bersepadu tersebut juga akan diberikan khidmat kaunseling dan motivasi.

Sinar Harian

Tiada ulasan: